اخبار

واتک توانایی هوش مصنوعی را در زمینه تشخیص دندانپزشکی ارتقا میدهد.

سئول، کره جنوبی، ۳۰ مه ۲۰۲۴

شرکت واتک، پیشرو در زمینه تجهیزات دندانپزشکی، در حال توسعه و پیاده‌سازی فناوری‌های مختلف هوش مصنوعی برای کمک در روند تشخیص دندانپزشکی است.

در وهله اول، واتک در حال پیشبرد فناوری تقسیم‌بندی دندانپزشکی سه‌بعدی مبتنی بر هوش مصنوعی میباشد. از طریق همکاری با Ewoosoft، یک شرکت نرم‌افزاری دندانپزشکی و Eyes of AI، شرکتی متخصص در فناوری تقسیم‌بندی سه‌بعدی CBCT، واتک به دنبال انجام تحقیقات و توسعه مشترک فناوری هوش مصنوعی برای برآورد نواحی مختلف بافت‌های بالینی، از جمله دندان‌ها، با استفاده از نتایج آموزش سیستم شبکه‌های عصبی مصنوعی است. حیطه تخصص Ewoosoft در نرم‌افزارهای دندانپزشکی که امکان مشاهده تصاویر تشخیصی پرتو ایکس را فراهم می‌آورد میباشد، در حالی که Eyes of AI به خاطر تخصصش در فناوری تقسیم‌بندی سه‌بعدی CBCT شناخته شده و دارای اطلاعات ساختاری بالینی قابل تفکیک زیادی است.

واتک در تلاش است تا دقت فناوری تقسیم‌بندی دندانپزشکی سه‌بعدی را با بهره‌گیری از داده‌های زیاد CBCT متعلق به Eyes of AI افزایش دهد. از طریق این همکاری، واتک پیش‌بینی می‌کند که قادر به تقسیم‌بندی دقیق‌تر دامنه وسیع‌تری از ساختارهای بالینی مانند دندان‌ها، ریشه‌ها و اعصاب با استفاده از هوش مصنوعی باشد. اطلاعات آناتومیکی به تصویر کشیده شده که از طریق تقسیم‌بندی هوش مصنوعی به دست می‌آید، اطلاعات دقیق‌تری برای اقداماتی مانند جراحی ایمپلنت و عصب‌درمانی فراهم می‌کند. واتک همچنین قصد دارد از هوش مصنوعی برای قابلیت‌های اضافی مانند بوجود آوردن بیماران مجازی برای کمک به درمان دندانپزشکی و مشاوره استفاده کند. ادغام با خدمات تجاری موجود برای شناسایی وضعیت‌هایی مانند پوسیدگی دندان، التهاب و تومورها به مشاهده نتایج تشخیص هوش مصنوعی به‌طور مستقیم در نمایشگر کمک خواهد کرد.

علاوه بر این، واتک در حال توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی برای کاهش نویز تصاویر و ارتقای وضوح تصاویر است. سونگ-ایل چوی، رئیس بخش تحقیقات واتک، اظهار داشت: « به عنوان یک شرکت پیشرو در بازار جهانی CT دندان، واتک در حال تسریع در توسعه و پیاده‌سازی فناوری‌های مختلف هوش مصنوعی برای افزایش دقت تشخیص دندانپزشکی و راحتی درمان است.» وی افزود: « ما قصد داریم زمان صرف شده برای آماده‌سازی درمان را کاهش دهیم و این امکان را برای دندانپزشکان فراهم کنیم که زمان بیشتری را به بهبود کیفیت درمان و خدمات دندانپزشکی اختصاص دهند.»

پروفایل شرکت: واتک

Vatech تولید و فروش مجموعه کاملی از محصولات تصویربرداری دندانپزشکی را که شامل تمامی تجهیزات تشخیصی دندانپزشکی از دستگاه‌های اشعه ایکس درون دهانی تا سی‌تی اسکنرهای پیشرفته و همچنین نرم‌افزارهای تشخیص تصویر و مشاوره بیمار است، بر عهده دارد. واتک، پیشرو در بازار داخلی تصویربرداری دندانپزشکی و رهبر جهانی در CT دندان، اولین تجهیزات اشعه ایکس دندانپزشکی را توسعه داده است.

منابع:

دیدگاهتان را بنویسید